یکی از دغدغه های تجارت های عمومی و آنلاین برای تحویل کالا در گذشته امنیت بسته و نحوه ی تحویل آن بوده است. تحویل های ناموفق بیشتر به دلیل عدم حضور مشتری برای تحویل کالا، نیازمند تلاش های مجدد توسط شرکت های تحویل کالا می باشد. با توجه به این اصل که شرکت های تحویل کالا نمی توانند بدون دریافت امضا کالا را جلوی درب منزل مشتری رها کنند لذا میبایست جهت تحویل دوباره ی آن هزینه های سوخت ، نیروی کار و موارد دیگری را متقبل شوند.
برای کمک به حل چالش های تحویل کالا، نوآوران لجستیک راه های جدیدی را برای کمک به تامین نیازهای مصرف کننده و شرکت های تحویل کالا ارائه دادهاند.
در شمال آمریکا، تقریباً ۶۰ % هزینههای تحویل کالا مختص نیروی کار است. با توجه به این اصل که درحال حاضر هزینهها، دسترسی محلی و تغییر شیفت کارگران بر تحویل کالا محدودیت ایجاد کرده است. به صورت تئوری میتوان گفت استفاده از ربات ها در تحویل کالا با توجه به اینکه میتواند ۲۴ ساعته انجام شود، راه حلی برای محدودیت های ذکر شده می باشد. البته با توجه به علت محدودیت های قانونی و عملیاتی در مناطق شهری این مسئله برای هواپیما های بدون سرنشین صدق نمی کند.
در حال حاضر شرکت های DoorDash و Postmates در حال تست ربات هایی برای تحویل کالا هستند که توسط بنیانگذار موفق شرکت Skype, Starship Technologies ایجاد شده است.
به زودی مشتریان از تلفن همراه برای ثبت درخواست خود استفاده کرده و این رباتهای شش چرخ کالا را به آن ها تحویل میدهند.
در حال حاضر شرکتهایی همچون آمازون با استفاده از برنامه نقطه دسترسی UPS از محل جایگزین تحویل و قفسهها استفاده میکنند. با استفاده از این برنامه، مشتریان میتوانند بازه زمان تحویل کالا را مدیریت کرده و نزدیکترین نقطه دسترسی UPS را برای تحویل کالا انتخاب کنند. برای مشتریان دانستن اینکه بستههای آنها در مکانی امن قرار دارد و برای تحویل آن میتوانند مطابق با برنامه ی خود پیش بروند، موجب آرامش خاطر میشود.
امکان پیگیری آنلاین با استفاده از برنامه UPS تلفن همراه سبب حذف نگرانیهای مشتریان می گردد.
با افزایش علاقه به رهگیری مرسوله و ردیابی بسته های حساس به دما، شرکت های کاوشگر و دستگاه های نظارت را در بسته های خود قرار می دهند. این باعث می شود که در هر مرحله از تحویل کالا کاوشگرها درجه حرارت و رطوبت بسته را نمایش دهند.
امروزه شرکت هایی نظیر ParceLive برای مشتریان و اپراتورهای زنجیره تامین سبب آرامش خاطر شده اند. ParceLive یک سرویس اطلاعاتی است که داده ها را از حسگرها و تکنولوژی ردیابی گرفته و به مشتریان ارسال می کند.
شرکت ParceLive با استفاده از دستگاه هایی به اندازه ی پست کارت در داخل بسته و با استفاده از GPS اطلاعاتی همچون دما و نور (برای بررسی باز شدن و یا نشدن بسته در حین تحویل) را مدیریت میکند.
این شرکت برای خدمات ردیابی کالاهای با ارزش، شکننده و حساس به درجه حرارت، ایده آل میباشد.
با توجه به موارد ذکر شده در ارتباط با چالشهای تحویل کالا، در صنعت حمل و نقل نیاز مبرمی به تکنولوژیهای جدید و مقرون به صرفه وجود دارد. تمامی تکنولوژیهای ذکر شده سبب کاهش هزینههای حمل و نقل، زمان و نیروی کار میگردد و بالطبع نگرانی اپراتوهای زنجیره تامین و مشتریان را کاهش میدهند.
نویسنده : گرین سند
,
شنبه 22 آبان 1400
آخرین مقالات