گرین سند به معنای تحویل، محافظت، انتقال و رساندن کالا و مرسولات به دست صاحبانشان در زمان مناسب با در دست داشتن نیروهای متخصص و ماهر و عملکرد عالی درب منزل است.
یک روش پستی است که شامل توانمندی های لجستیکی زیر است:
سرویس دهی از درب مبدا به درب مقصد
امکان ثبت سفارش دریافتی توسط فروشندگان بصورت نقدی و پرداخت در محل و کرایه در مقصد در پنل گرین سند
ارسال پیامک درگاه پرداخت آنلاین برای خرید محصولات فروشندگان به مشتری
ارسال پیامک به خریداران به هنگام تغییر وضعیت مرسوله
رهگیری مرسولات (برای گیرنده و فرستنده)
سریعترین زمان تسویه حساب برای فروشندگان
جمع آوری روزانه محصولات توسط مامورین پست و تیپاکس
گزارش سفارشات و حسابداری مرسوله ها توسط فروشندگان
پوشش گسترده ارائه خدمات در سطح کشور
تبلیغات گسترده محصولات فروشندگان
راه اندازی یک سرویس امن و پیشرفته برای خدمت بهتر توانمندی گرین سند به منظور دسته بندی و آماده سازی بسته ها برای حرکت در مسیرهای مشخص شده در سراسر ایران
استفاده از روش های مکانیزه و نو برای افزایش سرعت دسته بندی و آماده سازی بسته ها و ارسال به شهرها و مقصد های مشخص شده
ایجاد درگاه خرید و فروش به منظور ایجاد دسترسی ساده مشتریان به خدمات گرین سند
ایجاد سامانه رسمی گرین سند به عنوان راه ارتباطی ما با مشتری
ایجاد ثبت تیکت خدمات مشتریان به منظور پاسخگویی مستمر به سوالات و انتقادات فروشندگان بصورت 24 ساعته
ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در سامانه گرین سند:
متقاضی موکلف به تکمیل و تایید اطلاعات خود در سامانه می باشد و بعد از آن میتواند محل مبدا خود را مشخص کند. لازم به ذکر است که امکان تغییر اطلاعات و مکان مبدا حضور در هر زمانی پس از تایید کارشناسان گرین سند میسر و امکان پذیر است. پس از تکمیل اطلاعات خود در سامانه، تمامی کاربران سامانه موظف هستند تا قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سامانه را با دقت مطالعه کرده و با آنها موافقت کنند. استفاده از وب سایت، ثبت نام یا ورود کاربران به سامانه یا استفاده از پروفایل شخصی و اقدام برای ارسال کالا و مرسولات و سیستم فروش محصولات به معنای آگاهی و پذیرش کامل تمامی شرایط و قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سرویسها و خدمات سامانه گرین سند خواهد بود و به استناد ماده 10 قانون مدنی، کلیه مفاد حاضر به منزله قرارداد تلقی گردیده و همه کاربران ملزم به اجرا آن می باشند. بدین ترتیب کاربر و متقاضی با مطالعه و تایید مجموعه قوانین و مقررات مندرج در این صفحه و لینکهای مرتبط، حق هیچ گونه ادعای بعدی درارتباط با عدم آگاهی از نحوه ارائه خدمات و نیز قوانین و مقررات بهره برداری از سامانه را از خود سلب مینماید. همچنین کلیه کاربران باید بدانند که گرین سند تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است لذا انتظار می رود پیش از استفاده از سایت و خدمات سامانه، موارد ذیل را به دقت مطالعه کرده و تایید کنید.
1. مجموعه قوانین و مقررات شرکت تیپاکس (مندرج در صفحه حاضر)
2. سوالات متداول (لینک مندرج در فوتر سایت)
3. مصادیق محتوای مجرمانه
4. قوانین تجارت الکترونیک
5. قانون جرائم رایانهای
6. مجموعه قوانین و مقررات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران (بالاخص درخصوص لیست مرسولات ممنوعه - غیرقابل قبول جهت ارسال)
ماده 1. تعاریف و مفاهیم
عبارات و اصطلاحات به کار رفته در قوانین و مقررات، بشرح ذیل تفسیر خواهد شد:
1.1 تیپاکس (سرویس خصوصی پستی): یک خدمت جدید پستی که به متقاضیان عرضه میگردد.
2.1 سامانه: وب سایت گرین سند به آدرس اینترنتی https://www.greensend.ir که راه ارتباطی ما با شما می باشد.
3.1 کاربر (متقاضی ): هر شخص (اعم از حقیقی یا حقوقی) که ضمن مطالعه و پذیرش قوانین و مقررات سایت و خدمات گرین سند، اقدام به دسترسی به سایت یا بهره برداری از خدمات سامانه مینماید.
4.1 پست: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران.
5.1 شناسه گرین سند: یک شناسه منحصر به فرد است که بیانگر هویت کاربران سامانه بوده و ارائه خدمات پست، تنها از طریق این شناسه امکان پذیر خواهد بود.
6.1 گیرنده: هر شخص دریافت کننده کالا و مرسوله پستی
7.1 فرستنده: هر شخص ارسال کننده کالا و مرسوله پستی
8.1 اعتبار (یا شارژ حساب کاربری): اعتباری ریالی است که کاربران از طریق آن می توانند اقدام به بهره برداری از خدمات سامانه نمایند.
9.1 اطلاعات کاربران: کلیه دادههایی که هر متقاضی هنگام ثبت نام اولیه یا ثبت سفارش و استفاده از خدمات، در درون سامانه وارد نموده و یا بارگذاری می کند.
10.1 مسدود: لغو موقت امتیاز کاربر و عدم دسترسی موقت کاربر به حساب کاربری تا تعیین تکلیف آن.
11.1 سلب امتیاز: لغو کامل عرضه خدمات گرین سند به یک کاربر و ابطال شناسه گرین سند متقاضی برای همیشه.
12.1 پشتیبانی: تیم گرین سند در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشد و میتوانید هر درخواستی جهت دریافت خدمات یا رفع مشکلی که دارید به صورت سیستمی برای ما ارسال کنید. همچنین بخش آنلاین نیز به صورت چت برای پاسخ به سوالات شما آماده شده است.
13.1 اخبار و ابلاغیه: اگر پیام یا اخطاری که از طرف گرین سند به صورت الکترونیکی و به هر روشی (اعم از درج مطلب عمومی در سامانه، و یا در قالبهای ایمیل یا درخواست پشتیبانی یا حساب کاربری یا پیامک) به متقاضی ارسال میشود، به منزله دریافت و تایید توسط کاربر تلقی می گردد و گرین سند در انتخاب نحوه ارسال ابلاغها مختار بوده و ارسال ابلاغیهها فقط از یکی از روش های پیش بینی شده، کفایت می کند.
14.1 روز کاری: از نظر گرین سند این گونه تعریف شده است که روزهای شنبه تا پنج شنبه هر هفته بوده، که روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 16 و روزهای پنج شنبه از ساعت 9 الی 13 را در بر خواهد گرفت. روزهای تعطیل نیز همان تعطیلات رسمی کشور ایران می باشد.
15.1 تایید مدارک: بعد از ثبت نام افراد حقیقی، حقوقی و سازمان ها، مدارک ارسال شده جهت عضویت در سامانه گرین سند، می بایست توسط اپراتور گرین سند تایید گردد.
ماده 2. مالکیت مادی و معنوی
1.2 کلیه حقوق مادی و معنوی سایت و سامانه گرین سند، دادهها و اطلاعات و هرگونه محتوای تولید شده و بارگذاری شده بر روی سامانه، منحصراً متعلق به شرکت گرین آذین پارس ( گرین سند) بوده و حقوق مرتبط (Related rights) نیز متعلق به شرکت گرین آذین پارس ( گرین سند) خواهد بود.
2.2 استفاده از نشان تجاری، لوگو و نام " گرین سند " (به هر نوع و با هر پسوند و پیشوند)، بدون اخذ مجوز کتبی از شرکت ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
3.2 کلیه افراد (اعم از متقاضی گرین سند و غیره) بدون اخذ مجوز کتبی و رسمی از شرکت، مجاز به استفاده کلی یا جزئی از مطالب نشر داده شده در سایت (به هر شکل ممکن و با هر هدف) نخواهند بود.
4.2 استفاده و بهره برداری از قالب و طرحهای گرافیکی سایت، بدون اخذ مجوز کتبی از گرین سند مجاز نخواهد بود.
5.2 هر گونه ورود و دسترسی غیرمجاز به بخشهای غیرعمومی سامانه (اعم از اینکه با استفاده از تدابیر امنیتی حفاظت شده باشد یا خیر) نقض حقوق مادی و معنوی سامانه محسوب می گردد و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
ماده 3. قوانین و مقررات عمومی
اهم تعهدات طرفین توافق و فرآیند بهرهبرداری از خدمات سامانه، بشرح ذیل خواهد بود؛ فرآیند ثبتنام
1.3 کاربر با علم و آگاهی کامل از نحوه عملکرد گرین سند و پس از مطالعه قوانین و مقررات سامانه، اقدام به ثبت نام در سامانه نموده و بدین ترتیب حق هر گونه ادعای بعدی درخصوص نا آشنایی با عملکرد سامانه و یا عدم آگاهی از قوانین و مقررات سامانه را از خود سلب مینماید.
کالا ها و مرسولات ممنوعه:
هر سازمان و شرکتی برای بالا بردن سطح کیفیت و محقق شدن اهداف خود نیازمند قوانین و مقررات جامعی است که سطح پاسخگویی و مسئولیت او را تعیین میکنند. از این رو، گرین سند نیز سعی داشته با تعیین قوانین مشخص برای فعالیتهای خود، حوزه تعهداتش را حول محوریت بستههای مشتریان مشخص کند. از طرف دیگر، هر حوزه کسب و کاری نیز با مصادیق مواجه است که تمامی سازمانهای فعال در آن حوزه، ملزم به رعایت آنها هستند. این ممنوعات نیز به صورت عمومی و برای هر کسب و کار هستند که برای حوزه حمل و نقل و لجستیک نیز تعریف شدهاند. با توجه به گستردگی این حوزه، ممنوعات حمل بار هوایی و حتی بینالملل نیز باید در جابجایی بستههای پستی مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه میتوانید به لیست ممنوعات گرین سند، ممنوعات پستی، تیپاکس، هوایی و گمرکی دسترسی داشته باشید.
با توجه به روش کسب و کار گرین سند و همچنین درنظر گرفتن توان و قدرت عملیاتی در شبکه نمایندگان گرین سند، ممنوعات منطبق با کسب و کار به شرح زیرآمده است:
مواد غذایی باز و موادی که از آنها انتظار فساد می رود: مواد فساد پذیری که حمل ونقل آن وابسته به رعایت شرایط خاص و ویژه دارد، مانند کنترل دمای محیطی، و یا در صورت نداشتن بسته بندی مناسب و مطلوب و عدم وجود مجوز قانونی که به طور کلی میتوان به هرگونه مواد غذایی درباز، مرغ، گوشت یخ زده وغیره اشاره کرد.
داروها: در صورت نداشتن بسته بندی مناسب و عدم وجود نسخه پزشک و مجوز قانونی از ارسال آن جلوگیری می شود که دارو های جنسی، ترک اعتیاد، داروهای بدون مجوز، داروهای مایع و اسپری در هیچ صورتی امکان انتقال ندارند.
عرضه تجهیزات نظامی: از ارسال هر گونه سلاح سرد با تیغه بالای 6 سانت، قمه، قیچی، شمشیر، چاقو و دشنه انواع گازهای نظامی، انواع باتوم و شوکر، دستبند، سلاح گرم در صورت عدم وجود مجوز ممانعت به عمل خواهد آمد.
مواد شیمیایی: مواد عفونی و انواع اسیدها، گازهای سمی و مواد رادیواکتیو و عوامل بیولوژیک، در صورت نداشتن بستهبندی مناسب و در کل انواع مواد شیمیایی خطرناک و اسیدها، رنگ ها را شامل می شود.
آلات موسیقی: در صورت نداشتن بستهبندی مناسب و شامل تار، گیتار، ویلن و غیره می شود.
حیوانات و حشرات (جاندار و بیجان): درصوت عدم وجود مجوز قانونی و نداشتن بستهبندی مناسب حیوانات خانگی و آزمایشگاهی، حشرات آزمایشگاهی و کشاورزی را شامل می شود.
سنگهای بهادار، فلزات و اوراق بها دار: در صورت نداشتن مجوز قانونی و شامل چک، پول نقد و اوراق بهادار، طلا، نقره و سنگهای زینتی می شود.
کپسولهای گازی: کپسول های شیمیایی سمی، کپسول های اکسیژن، مواد بیهوش کننده وغیرسمی، اسپری مقابله با حیوانات، مواد انفجاری و دودزا، مواد سمی شیمیایی را شامل می شود.
مواد محترقه و آتش زا: ذغال و مشتقات نفتی، الکل، نفت، مواد با دمای احتراق پایین، پارافین، گلیسیرین و شمع در صورت نداشتن وجود بستهبندی انواع ترقهها انواع آتش زاها، فندک و کبریت را شامل می شود.
ممنوعات با شرایط حجمی و وزنی خاص:
حمل و نقل کالاهایی با وزن بیشتر از 100 کیلوگرم ممنوع است مگر در شرایط خاص.
حمل و نقل کالاها با اندازه یک ضلع بیشتر از 200 سانتی متر ممنوع می باشد مگر در شرایط خاص.
حمل و نقل کالاها و مرسوله هایی با اشکال هندسی نامتعارف که شرایط بستهبندی را ندارد و باعث آسیبدیدگی به دیگر کالاها خواهند شد.
قطعات خودرو و موتورسیکلت (امکان انتقال وارسال مرسولات این حوزه در صورتی که خشک باشد، و دارای روغن و بنزین نباشد، با بسته بندی مناسب بلامانع است).
اجسام شکستنی و شیشهای ظریف (ارسال کالاها این بخش در صورتی که دارای بستهبندی مناسب باشند، بلامانع است)
کالاها این بخش با توجه به قوانین موضوعه کشور جمهوری اسلامی ایران، جزو ممنوعات انتقال و جابجایی هستند:
عرضه تجهیزات ماهواره که شامل اقلام: رسیور، LNB، دیش ماهواره، کارت ماهواره، قیچی ماهواره، عرضه فیلتر شکنها و VPN،Dvb، کریو، Tunnel، ساکس، نرم افزارهای قفل شکن می شود.
عرضه غیرمجاز داروها در همه حوزه ها که شامل داروی افزایش و کاهش قد مکمل ورزشی غیرمجاز داروی چاقی و لاغری
داروی افزایش میل جنسی داروهای ترک اعتیاد داروهای ضد بارداری قرصهای جنسی می شوند.
عرضه ابزارآلات نظامی مانند: گاز اشک آور، گازهای بیهوشی، انواع شوکر، باتوم برقی و معمولی، دست بند نظامی، اسپری تهوع آور و نارنجک دستی شامل این گروه می شوند.
عرضه و ارسال هر گونه لوازم جنسی، داروهای جنسی، مانکن و عروسک های جنسی، آدامس های شهوت زا، لوازم زناشویی، لارجر باکس، قرص های جنسی، اسپری های تاخیری، اسپری جنسی، ژل های جنسی، آلت های مصنوعی، پرده بکارت مصنوعی، قطره شهوت زا، قرص بزرگ کننده سینه و لوازم BDSM ممنوع می باشد.
عرضه ابزارآلات جاسوسی دستگاه شنود و استراق سمع سیم کارتی، خودکارهای دوربین دار، میکروفن های سیم کارتی، ساعت های دوربین دار، خودکارهای اسکنر، دکمه های دوربین دار، عینک های دوربین دار، سوئیچ دوربین دار، فلش دوربین دار، کی لاگر شامل این گروه می باشند.
عرض مشروبات الکلی و مواد اعتیاد آورشامل مواردی از قبیل: ماری جوانا، لوازم استعمال مواد مخدر، شیشه، هروئین، تریاک، پارومین، مورفین، ال. اس. دی،کوکائین، کوک، کاکتوس اشپینو، پسیس کاکتوس، مشعل پرو، مت آ مفتامین، کراک، حشیش، کاکتوس پیوت، گراس، ویسکی، شیره تریاک، ترامادول، خشخاش، ناس، بنگ، ودکا، گریدنی، اسکای و غیره می شود.
عرضه مواد محترقه، مواد آتش زا، بمب دودزا نیز ممنوع است.
عرضه هر گونه اسکریپت های غیرمجاز، اسکریپت بد افزارها، اسکریپت ارسال پیامک رایگان، نرم افزارهای حک، بد افزار، کی لاگر، کتاب های ممنوعه ممنوع می باشد.
عرضه لوازم قمار و شرط بندی حرام مانند میز پوکر، پاسور، چیپ پوکر ممنوع است.
عرضه تجهیزات مخابراتی غیرمجاز و تلفن دوربرد ممنوع است.
عرضه لوازم فال گیری و رمالی، کتاب های آموزش رمالی، سی دی آموزشی رمالی ممنوع است.
عرضه هر گونه محصولات و اقلام مستهجن شامل کتاب ها و داستان های سکسی، فیلم های مستهجن، فیلم آموزش رقص، فیلم آموزش مسائل جنسی ممنوع می باشد.
فرستنده باید مشخصات هویتی و اقامتگاه قانونی خود را به درستی و کامل عنوان کند. بر همین اساس گرین سند، صرفا شخصی را که هویت وی در سامانه ثبت شده، به عنوان مشتری به رسمیت شناخته و صرفاً به ایشان پاسخگو است.
فرستنده مکلف است زمان تحویل کالا، نوع و ارزش واقعی آن را به گرین سند اعلام کند. در صورت گم شدن یا آسیب کلی، مسئولیت گرین سند محدود به پرداخت خسارات تا حداکثر مبلغ اظهار شده مشتری (حداکثر 50 میلیون تومان) و در صورت کسر یا فقدان جزیی مرسوله، مسئولیت گرین سند محدود به پرداخت خسارت متناسب با میزان آسیب دیدگی یا کسری کالا بنا به نظر کارشناسان گرین سند است. طرح هرگونه ادعای دیگری از سوی فرستنده از جمله مطالبه عین یا مبلغی بیش از ارزش اظهار شده، پذیرفته نخواهد بود.
اگر کالا هایی که به وسیله متقاضی به گرین سند سپرده میشود، حامل مایعات و یا مواد آتشزا باشد که سبب وارد شدن خسارات به سایر کالاهای مشتریان یا خودرو حامل آن شود. مسئولیت جبران خسارات وارده برعهده فرستنده کالا است و مشارالیه مکلف به پرداخت کلیه خسارات وارد شده به تشخیص کارشناسان گرین سند خواهد بود.
متقاضی مکلف است قبل از تحویل کالا به گرین سند، تدبیر لازم جهت بسته بندی و ایمن سازی متناسب با کالای ارسالی خود را اتخاذ کند. در غیر این صورت گرین سند هیچ گونه مسئولیتی جهت جبران خساراتی که ناشی از بسته بندی نامناسب به وجود آید را بر عهده نخواهد داشت. تشخیص بسته بندی نامناسب با کارشناسان پست، تیپاکس و گرین سند خواهد بود.
فرستنده با تقاضای ارسال اعلام میکند که کالای ارسالی وی در زمره لیست کالاهای قاچاق یا کالاهایی نیست که ارسال آن مطابق قوانین و مقررات حاکم بر کشور ممنوع است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، فرستنده شخصاً مسئولیت جزایی و حقوقی آن را بر عهده دارد و آنکه مکلف به پرداخت کلیه خسارت وارد شده به گرین سند از جمله خسارت ناشی از توقیف و نگهداری وسیله حمل و نقل و تاخیر در رسیدن مرسولات سایر مشتریان نیز خواهد بود.
گرین سند از دریافت جواهرات، اشیاء عتیقه، طلا جات، نقره، مایعات، اوراق بهادار، وجه نقد (اسکناس)، سکه رایج، اسناد و مدارک رسمی یا دولتی به صورت مستقل یا به ضمیمه اشیاء دیگر معذور است و اگر مشتری بدون اطلاع گرین سند این قبیل مرسولات را تحویل دهد، گرین سند مسئول خسارت وارده نخواهد بود.
خسارات ناشی از شکستن کالا های شکستنی بر عهده فرستنده مرسوله خواهد بود.
در صورت بروز حوادث یا رویدادی غیرمترقبه از جمله وقوع جنگ، سیل، زلزله، آتش سوزی، شیوع بیماریهای واگیردار و وقوع هر حادثهایی که ممانعت از وقوع آن در اختیار گرین سند نباشد و موجبات تاخیر، عدم تحویل و یا ورود خسارت به مرسوله را فراهم آورد، مسئولیتی از این حیث بر عهده گرین سند نخواهد بود.
در صورت گم شدن، کسری کالا ها و آسیب دیدگی کلی یا جزیی مرسولات به وسیله گرین سند، طرح هرگونه شکایت توسط فرستنده صرفا یک ماه پس از تحویل مرسوله به گرین سند قابلیت استماع داشته و پس از تمام شدن فرصت ذکر شده، فرستنده هیچگونه ادعایی در خصوص کالا ارسالی نمی تواند داشته باشد.
2.3 در زمان تکمیل فرم ثبت نام، کاربر باید دارای صلاحیت های لازم باشد.
تبصره 1 – چنانچه فقدان اهلیت و صلاحیت کاربر منجر به بسته شدن حساب کاربری یا لغو شناسه گرین سند گردد، کلیه وجوه موجود در حساب کاربری به نفع گرین سند ضبط خواهد شد.
تبصره 2 – چنانچه کاربر به نمایندگی از یک شخص حقوقی توافق حاضر را منعقد مینماید، باید طبق آخرین تغییرات روزنامه رسمی، صاحب امضای مجاز شخص حقوقی باشد.
تبصره 3 – کاربر مجاز به ایجاد تغییر در اطلاعات هویتی حساب کاربری خود، نخواهد بود.
تبصره 4 – کاربران حقوقی می بایست در هنگام ثبت نام، فرم تعهد نامه دریافت شده از گرین سند را بعد از امضاء صاحبین امضاء (در سربرگ رسمی شرکت)، ممهور به مهر رسمی شرکت نموده و در سامانه مجددا بارگزاری نمایند. بدیهی است هرگونه مغایرتی در اطلاعات اصلی کاربران حقوقی (چه در هنگام ثبت نام و چه بعد از ثبت نام) بر عهده صاحبین امضاء خواهد بود.
3.3 تمامی فرایند ثبتنام باید توسط خود مالک حساب کاربری انجام گرفته باشد و مسئولیت ورود صحیح و کامل اطلاعات در سامانه، بر عهده کاربر خواهد بود. درج اطلاعات ناقص یا نادرست به منزله سوءنیت متقاضی تلقی خواهد شد و گرین سند این امکان را دارد که حسب مورد، نسبت به مسدود سازی یا لغو امتیاز حساب کاربری و یا معرفی کاربر متخلف به مراجع قضائی اقدام نماید.
تبصره 1 – حقوق و تعهدات کاربر قابل انتقال به شخص دیگری نخواهد بود و متقاضی حق واگذاری اطلاعات حساب کاربری خود به اشخاص ثالث را ندارد و مسئولیت و عواقب استقاده از هر حساب کاربری تنها بر عهده مالک حساب کاربری خواهد بود.
تبصره 2 – کلیه کاربران موظف خواهند بود تا با هویت اصلی خود اقدام به ثبت نام در سامانه نمایند.
4.3 استفاده از اطلاعات مجعول یا نادرست، علاوه بر لغو امتیاز شناسه گرین سند منجر به ضبط وجوه حساب کاربری به نفع گرین سند خواهد شد.
5.3 پس از تکمیل فرم ثبت نام توسط متقاضی و کنترل و تایید مدارک، کاربر می تواند از سایت استفاده کند. با تایید مدارک و تایید شناسه گرین سند انتخاب شده توسط کاربر، امکان مشاهده صندوق مرسولات و مدیریت آخرین آدرس توسط کاربر امکان پذیر خواهد بود. بدیهی است در صورتی که مدارک ارسالی یا شناسه گرین سند مورد تایید سامانه گرین سند نباشد، کاربر می بایست در اسرع وقت مدارک ارسالی را تکمیل (تصحیح) نموده یا نسبت به تعیین شناسه گرین سند دیگر اقدام نماید.
6.3 کلیه کاربران سامانه باید در هنگام درج اطلاعات فرم ها و لیستها، اطلاعات خود را به صورت صحیح وارد کنند. مسئولیت درج اطلاعات ناقص یا نادرست بر عهده متقاضی است و گرین سند در صورت اطلاع از عدم صحت اطلاعات، اقدام به بستن حساب کاربر یا سلب امتیاز شناسه گرین سند خواهد نمود.
7.3 کلیه تقاضاهای کاربر برای دریافت خدمات یا هر گونه اعلام نیاز جهت رفع مشکل، باید از راه فرم استاندارد و قالبهای مشخص شده در سایت (از قبیل درخواست پشتیبانی، و غیره) انجام گیرد.
8.3 استفاده از تصویر غیراخلاقی، یا دارای پوشش های نامناسب، یا ناهنجار، یا تصویر موهن، یا مبین نوع اعتقادات و نگرش سیاسی، یا دلخراش، به عنوان تصویر مهر مجاز نیست.
9.3 در صورت دیدن و یا امکان وجود هر گونه نقض در اطلاعات حساب کاربری، گرین سند میتواند حساب های کاربری مشکوک را تا رفع ابهام و تعیین وضعیت نهایی، مسدود کرده و ببندد.
10.3 گرین سند میتواند برای اطمینان بیشتر از صحت اطلاعات و تایید اطلاعات حساب کاربری، در بازه زمانی مختلف و به روش مختلف، نسبت به احراز هویت مجدد متقاضیان اقدام کرده و در صورت لزوم خواستار بارگذاری اطلاعات بیشتر یا ارسال مدارک تکمیلی به شرکت گرین سند گردد.
11.3 اتباع خارجی (افرادی که تابعیت ایرانی ندارند) می توانند با شماره گذرنامه خود نسبت به اخذ شناسه گرین سند اقدام کنند.
12.3 متقاضی حق فروش یا انتقال و واگذاری حق بهره برداری از حساب کاربری خود را به اشخاص دیگر، نخواهد داشت. در صورت اثبات این امر، گرین سند اقدام به لغو امتیاز شناسه گرین سند کاربر خواهد نمود.
13.3 کاربر گرین سند باید هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی در حساب کاربری و آدرس خود را از طریق حساب کاربری خود و یا درخواست ثبت تیکت در پشتیبانی بروزرسانی نماید.
مقررات انتخاب نام شناسه گرین سند (متقاضی محترم این قسمت با دقت مطالعه شود):
14.3 در ابتدا شناسه گرین سند به پیشنهاد کاربران در سایت ثبت می شود.هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق بهره گیری از نام و برند تجاری اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر را بعنوان شناسه نخواهد داشت و در صورت ادعایی این چنینی از طرف صاحب برند، شناسه وی از فرد متخلف به مالک آن نام تجاری عودت خواهد شد و شخص خاطی هرگونه اعتراض یا شکایتی را در این خصوص از خود سلب و ساقط می کند.
15.3 متقاضی از حق فراموشی برخوردار است و میتواند به طور کامل از سایت گرین سند خارج شود. در این حالت بخشی از اطلاعات متقاضی که نشان دهنده هویت شخص و تراکنش انجام شده است جهت پاسخگوئی به استعلام قضائی در سایت حفظ خواهد شد، ولی بقیه اطلاعات بمرور زمان و طی 12 ماه از سایت حذف می شود.
تبصره 1 – متقاضی میتواند با مراجعه به قسمت "ارتباط با ما" و یا ارسال تیکت، درخواست خود را مبنی بر لغو عضویت در گرین سند را مطرح کند.
تبصره 2 – متقاضی حتی بعد از لغو عضویت هم در قبال فعالیت و تراکنش پیشین خود، مسئول است.
16.3 پرداخت هزینه های خدمات، فقط از طریق روش مشخص شده (پرداخت اعتباری از درون برنامه موبایل، پرداخت اینترنتی یا از طریق پایانه فروشگاه در باجه های مخصوص و افزایش اعتبار پنل سامانه، و یا ترکیبی از هر دو روش) معتبر است.
17.3 در زمان درخواست های هر سرویس، حقالزحمه ارائه خدمت محاسبه و به کاربر اعلام می شود. استفاده از خدمت به منزله قبول پرداخت حق الزحمه مشخصشده خواهد بود و بدین وسیله متقاضی حق هیچ گونه ادعای بعدی را از خودش سلب می کند.
18.3 چنانچه كاربر پس از انجام تراکنش خود، به سامانه بدهکار گردد (به دلایلی از قبیل بروز مشکلات بانکی، و غیره) و طی حداکثر 48 ساعت از زمان ابلاغ گرین سند نسبت به شارژ حساب کاربری خود و تسویه بدهی اقدام نکند، گرین سند میتواند علاوه بر لغو امتیازات و پیگیری طلب خود از دیگر روش های قانونی اقدام نماید.
19.3 وجوه موجود در حساب های کاربری (شارژ) تنها جنبه اعتباری دارند و مستقل از روش کسب آن (در نتیجه افزایش اعتبار یا وارد کردن شناسه تخفیفی یا غیره) تنها جهت استفاده از سرویسهای گرین سند قابل استفاده است.
20.3 اگر در زمان ورود متقاضی به سایت، نام کاربری و کلمه عبور بیش از 3 مرتبه اشتباه وارد شود، حساب کاربری به حالت تعلیق در می آید. مشخص است که بدون در اختیار داشتن اطلاعات حساب کاربری گرین سند (و یا شماره تلفن همراه عضویت در سایت برای بازیابی کلمه عبور) امکان ورود به حساب کاربری خود امکان پذیر نخواهد بود. فلذا کاربر باید ضمن مراقبت از اطلاعات کاربری خود، در زمان وارد کردن اطلاعات برای ورود به سامانه، دقت لازم را داشته باشد.
تبصره 1 – در صورت فراموش کردن اطلاعات حساب کاربری (از قبیل کلمه عبور)، گرین سند تلاش معمول خود را از راه اعلام شده ( ارسال پیامک) در سامانه به کار خواهد گرفت. ولی تعهد قطعی نسبت به بازیابی اطلاعات حساب کاربری ندارد و در صورت نیاز به حضور فیزیکی، کاربر حق اعتراض ندارد.
21.3 کلیه تراکنش مالی سایت، تابع قوانین شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی است. در صورت وقوع خطا در پرداختهای بانکی، عودت وجوه به حساب کاربران براساس قوانین بانکی کشور (و طی 72 ساعت کاری) انجام میشود.
22.3 در صورت بروز هر گونه مشکل در صورتحساب مالی کاربران، شرکت میتواند رسماً نسبت به دخل و تصرف و افزایش یا کاهش موجودی حساب کاربری (شارژ) کاربران اقدام نماید، و بدین ترتیب کاربر حق هرگونه ادعای بعدی را از خود سلب مینماید.
تعهدات گرین سند
23.3 شرکت گرین سند مجری طرح تیپاکس و پست بوده و صرفا از راه سایت نرمافزاری موجود بر بستر وب و متصل به دامنه https://www.greensend.ir به خدمت رسانی مینماید.
24.3 تعهدات گرین سند فقط در چارچوب قوانین و مقررات سایت خواهد بود.
25.3 گرین سند به جز دفاتر رسمی اعلام شده در بخش تماس، هیچ شعبه دیگری ندارد و تمامی خدمات خود را از راه آدرس اینترنتی اعلام شده انجام می دهد.
26.3 گرین سند تابع سیاستهای امنیتی و محرمانگی شرکت است و میکوشد تا از اطلاعات خصوصی کاربران محافظت نموده و به هیچ عنوان این اطلاعات را برای سایر اشخاص فاش نکند.
تبصره 1 – گرین سند تعهدی در قبال سرقت اطلاعات متقاضیان توسط مجرمین سایبری (هکرها و نفوذگرها) بر عهده نخواهد داشت.
27.3 کلیه اصول و رویههای گرین سند، منطبق بر قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک، قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و سایر قوانین موضوعه کشور خواهد بود.
28.3 گرین سند به محض دیدن و اطلاع از هر گونه اطلاعات غیراخلاقی و ناهنجار، مضر و موهن، مطالب گمراه کننده، نسبت به حذف آن مطالب از سایت اقدام خواهد نمود.
تبصره 2 – چنانچه وارد شدن خسارات در نتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهد های قانونی متقاضی باشد، گرین سند هیچگونه مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
29.3 امکان دارد سامانه گرین سند دارای لینک به سایتها و سامانههای دیگر باشد، با توجه به اینکه سایتها و سامانههای مزبور تحت کنترل گرین سند نیستند، گرین سند هیچگونه مسئولیتی در قبال محتویات اینگونه سایتها، خسارات احتمالی وارده بر کاربران، و خدمات آنها، برعهده نخواهد داشت.
تبصره 1 – درج لینک مذکور لزوماً به منزله ارتباط گرین سند با گردانندگان اینگونه سایتها و سامانهها نخواهد بود.
تبصره 2 – در صورت درج لینکهای تبلیغاتی در سایت، گرین سند مسئولیتی برای بررسی هویت و یا تایید صحت عملکرد تبلیغات دهندگان برعهده ندارد.
30.3 گرین سند میتواند از اطلاعات قرار گرفته در حسابهای کاربری (مانند پیامک، تلفن، و غیره)، برای اطلاع رسانی رویداد، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشن خود استفاده کند.
31.3 بروزرسانی سایت و ارتقاء یا تغییرات در زیرساخت فنی، موجب قطع موقت دسترسی کاربران به سایت می شود، فلذا 48 ساعت پیش از اعمال هر گونه تغییرات، گرین سند نسبت به اطلاع رسانی عمومی به متقاضیان اقدام خواهد کرد. بنابراین طرح هر گونه ادعای بعدی از سوی کاربر (در باب عدم اطلاع از وضعیت سامانه و ورود خسارت، و غیره) قابل قبول نخواهد بود.
تبصره 1 – اگر پس از ارتقاء سایت، نرمافزارهای مورد نیاز متقاضی (جهت استفاده از سامانه و اتصال به آن) نیز نیازمند ارتقاء یا بروزرسانی باشد، کاربر موظف است تا شخصاً نسبت به بروزرسانی نرمافزار و یا سختافزار خود اقدام نماید.
تعهدات کاربر
32.3 در صورت تخطی کاربر از هر یک از قوانین و مقررات، گرین سند میتواند نسبت به مسدودسازی حساب کاربری و یا سلب امتیاز شناسه گرین سند اقدام کند.
33.3 گرین سند می تواند حسب صلاح دید خود (حتی بدون اخطار قبلی) اقدام به بستن حساب کاربری اشخاص یا سلب امتیاز شناسه گرین سند کاربران نماید.
34.3 هرگونه سعی در تقلب و یا تغییر در نحوه کارکرد سامانه از سوی کاربران، تخلف محسوب شده و منجر به بسته شدن حساب کاربری یا سلب امتیاز خواهد شد.
تبصره 1 – در صورت اعتراض وی، کاربر میتواند مدارک مورد ادعای خود را جهت بررسی به گرین سند تقدیم نماید، ولی در هر حال گرین سند در قبول یا رد اعتراضات مخیر خواهد بود.
35.3 اگر کاربر در زمینه نقل و انتقال مبادلات ممنوعه یا کالاهای غیرمجاز دخالت داشته باشد، ضمن لغو شناسه وی و معرفی کاربر متخلف به مراجع قضائی، بدون اخطار قبلی از ادامه سرویس دهی به متقاضی جلوگیری بعمل خواهد آمد.
36.3 اگر تخلف متقاضی منجر به لغو امتیاز کاربر گردد، همه وجوه موجود در حساب کاربری متخلف، به عنوان وجه التزام نقض تعهدات به نفع گرین سند ضبط خواهد شد.
37.3 در صورت دیدن هرگونه تراکنش و یا فعالیت مشکوک در حساب کاربر، گرین سند میتواند علاوه بر مسدود سازی موقت حساب کاربری (تا زمان تعیین تلکیف و رفع ابهام) نسبت به ضبط وجوه حساب کاربری اقدام کند.
38.3 کاربر ملزم است تا از خدمات سامانه برای مقاصد غیرقانونی و غیراخلاقی و خلاف عرف و شرع استفاده نکند.
39.3 اگر استفاده نادرست متقاضی از خدمات سامانه منجر به وارد شدن خسارت به گرین سند یا اشخاص ثالث شود، کاربر متعهد به جبران کلیه خسارت وارده خواهد بود.
40.3 چنانچه نقض تعهدات از سوی کاربر با عدم پیگیری گرین سند مواجه شود، چشم پوشی یا عدم تعقیب نباید به منزله رضایت ضمنی یا انصراف از حق تلقی شود و گرین سند میتواند در زمان مقتضی نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کند.
41.3 اگر اشخاص ثالث نسبت به یک تراکنش اتفاق افتاده از سوی متقاضی، شکایتی را در سامانه یا مراجع قضایی مطرح کند، گرین سند میتواند تا حصول نتیجه قطعی از ادامه خدمات به کاربر خودداری کند.
42.3 سیستم پیشرفته مانیتورینگ گرین سند بطور مداوم اقدام به بررسی فعالیتهای کاربران نموده و در صورت بروز برخی تخلفات از سوی کاربران متخلف (از قبیل انجام عملیاتهای خرابکارانه مانند؛ اجرای نرمافزار، اسکریپت و یا حتی یک تغییر پارامتر، ورود دادههای غیرمتعارف، و غیره)، علاوه بر مسدودسازی کامل دسترسی کاربر به سامانه، اقدام به افزودن کاربر به لیست سیاه مینمایند.
تبصره 1 – خروج کاربر از لیست سیاه منوط به اعتراض کاربر (در قالب درخواست پشتیبانی یا تماس با پشتیبانی سایت) و ارائه مستندات، و سپس بررسی شواهد از سوی تیم فنی گرین سند است و تا زمان رفع ابهام، حساب کاربری همچنان بسته خواهد ماند.
تبصره 2 – با توجه به اینکه احتمال بروز خطا در تشخیصهای سیستم مانیتورنگ گرین سند امکان دارد، گرین سند مسئولیتی در خصوص عملکرد نادرست سیستم مانیتورینگ خود برعهده ندارد و به محض اطلاع از بروز خطا در تشخیص این سیستم مانیتورینگ، نسبت به رفع مسدودی از حساب کاربری اقدام خواهد کرد. پس ادعای کاربر در خصوص ورود خسارت ها و غیره، وارد نخواهد بود.
43.3 کاربر متعهد خواهد بود تا همواره و در کلیه فعالیتهای خود، مصالح گرین سند و شرکای تجاری گرین سند را رعایت نموده و هیچگاه به منافع آنها خدشه ای (اعم از مادی و معنوی) وارد نکند.
44.3 ارسال پیامک (SMS) به عنوان یکی از راههای ارتباطی گرین سند با کاربران مورد استفاده قرار خواهد گرفت، در صورت قطع پیامکها از سوی متقاضی و یا عدم رویت پیامها توسط وی یا سایر عواملی که منجر به عدم ارسال پیام یا تحویل پیام به کاربر گردد، گرین سند مسئولیتی بر عهده نخواهد داشت.
45.3 در صورت بروز هر یک از موارد زیر، متقاضی موظف خواهد بود تا حداکثر طی 24 ساعت جزییات امر را به گرین سند اعلام نماید؛
انجام معاملات غیرمجاز و یا بروز دسترسی غیرمجاز در حساب کاربری
واریز اشتباه وجه به حساب کاربری یا کسر اشتباه وجه از حساب کاربری
ثبت معامله نادرست در حساب کاربری
اشتباه و یا خطایی در صورتحساب کاربر صورت گرفته باشد (کاربر میتواند با ورود به حساب کاربری و کلیک بر روی آیکون مربوطه به صورتحسابهای خود دسترسی داشته باشد) و یا خطایی در تایید معامله (که از طریق ایمیل و یا پیامک برای کاربر فرستاده میشود) وجود داشته باشد
محاسبات اشتباه باقیمانده حساب و یا بروز سایر اشتباهات محاسباتی توسط سایت
46.3 کلیه کاربران باید به صورت دورهای وارد پنل کاربری خود شده تا در صورت مشاهده هرگونه تراکنش غیرمجاز یا فعالیت مشکوک، بلافاصله گرین سند را در جریان جزییات امر قرار دهد.
47.3 در صورت وجود هرگونه فعالیت مشکوک در حساب کاربر (از قبیل تلاش برای هک یا نفوذ یا ایجاد اخلال یا تخریب، و یا ارسال یا دریافت مرسولات مشکوک) گرین سند میتواند تا زمان بررسی و رفع ابهام از فعالیتهای کاربر، نسبت به بستن موقت حساب کاربری و بلوکه نمودن تراکنش مالی متقاضی اقدام کند.
فرآیند ابلاغ
48.3 لازم است که متقاضی کلیه اخطارها و مکاتبات و ابلاغیهها (مندرج در سایت و یا ارسال شده به کاربر) رویت کند و انجام اقدامات مقتضی جهت حفظ حقوق خود خواهد بود.
49.3 48 ساعت بعد از ارسال پیام، پیامهای ارسالی از سوی سامانه، ابلاغ شده حساب خواهد شد.
تبصره 1 – در صورت ارسال ابلاغیه از طریق مرسوله پستی، پیام مزبور پس از گذشت (3) روز کاری، ابلاغ شده تلقی خواهد شد. مرسوله پستی به نشانی مندرج در پروفایل کاربری ارسال خواهد شد و عواقب ناشی از درج نادرست آدرس پستی بر عهده کاربر خواهد بود.
تبصره 2 – 72 ساعت پس از درج عمومی هشدارها و ابلاغیه در سامانه، کلیه پیامها ابلاغ شده تلقی میگردد.
50.3 کلیه مکاتبات و مرسولات ارسالی از سوی کاربر برای گرین سند، باید صرفاً به آدرس مندرج در صفحه "ارتباط با ما" و یا "تیکت در پشتیبانی" ارسال گردد.
فرایند رفع مسدودی حساب کاربری
51.3 کاربرانی که حساب کاربری آنها (به هر دلیل) مسدود میشود، در صورت تمایل برای رفع مسدودی، موظف هستند تا طبق مجموعه قوانین و مقررات گرین سند، مدارک خواسته شده را برای گرین سند و یا تیکت در پشتیبانی ارسال کنند.
تبصره 1 – پس از ارسال مدارک و بررسی آنها، در صورت احراز بروز خطای فنی از سوی سامانه مانیتورینگ و یا حسب صلاح دید گرین سند، حساب کاربری طی 5 روز کاری فعال خواهد شد.
52.3 چنانچه یک حساب کاربری به علت انجام تخلف، برای بار دوم مسدود شود، حساب کاربری حداقل به 6 ماه در حالت انسداد باقی خواهد ماند و پس از طی شدن این مدت، کاربر میتواند درخواست مجدد خود برای بازگشایی مجدد حساب کاربری را اعلام نماید.
برگشت مرسوله
53.3 برگشت کالا های پستی تابع قوانین و مقررات خواهد بود.
54.3 چنانچه پس از ثبت درخواست ارسال مرسولات در سایت، کاربر اقدام به لغو درخواست خود نماید، هیچگونه وجهی به کاربر عودت نخواهد شد.
55.3 چنانچه کاربر سامانه در موعد مقرر جهت دریافت مرسوله پستی در نشانی اعلام شده حضور نداشته باشد، مرسوله برگشت داده خواهد شد و هزینه ارسال مجدد مرسوله بر عهده کاربر مقصد خواهد بود.
56.3 مشترک موافقت می نماید كه با به روز نمودن اطلاعات خود هنگام استفاده از خدمات و محصولات گرین سند اطلاعات صحیح در اختیار گرین سند قرار دهد و گرین سند برای برقراری هرگونه ارتباط با مشترك از اطلاعات ارائه شده توسط مشترك استفاده نماید چنانچه اطلاعاتی كه ارائه می دهد نادرست، مبهم یا ناقص باشد و یا گرین سند شبهه مستدلی در مورد نادرست بودن، مبهم بودن، ناقص بودن و یا دقیق نبودن اطلاعات شما داشته باشد گرین سند به صلاح دید خود مجاز خواهد بود خدمات مشترك را قطع و حساب وی را مسدود نماید.
57.3 حدود مسئولیت در سرویس گرین سند همچنین کاربر(متقاضی) می بایست حداکثر تا 1 ساعت قبل از ارسال مرسوله توسط فرستنده آدرس جدید خود را آپدیت و بروز رسانی نماید. لازم بذکر است که اطلاعات جدید در صورت نشستن به روی سرور داده ها قابل مطالبه برای دریافت آخرین مرسوله به آخرین آدرس می باشد. در صورت هرگونه قطعی در سامانه شرکت هیچ گونه مسئولیتی نسبت به آخرین آدرس اعلامی جهت ارسال مرسوله را ندارد.
کاربران در صورت ثبت نام در سایت می توانند از امکانات ویژه پنل کاربری نظیر انواع گزارشات سفارشات پست و تیپاکس، رهگیری، حسابداری، تسویه حساب هفتگی، ثبت سفارش پیامکی و درگاه بانک شخصی و ... بهره مند شوند.
58.3 مدت توافقنامه این قرارداد از زمانی که کاربر در گرین سند عضو می شود شروع شده و زمان پایان آن در صورت حدوث یکی از شرایط مندرج در قوانین سایت می باشد.
59.3 اختلالات بانکی: با توجه به محدودیت ها، مشکلات و اختلالات احتمالی در سامانه بانکی و شرایط خاص، ممکن است درخواست واریز وجه از موعد مقرر (رسیدن به زمان واریز به حساب) با تاخیر مواجه گردد، گرین سند عدم بروز اشکال یا قطعی در سامانه بانکی را تضمین نمی نماید. کاربر بدین وسیله موافقت می نماید که در صورت بروز مشکل، مسئولیتی متوجه گرین سند نمی باشد. در صورتی که پرداخت کاربر به صورت ناموفق انجام پذیرد (در بازگشت از بانک به گرین سند و یا از گرین سند به بانک) و مبلغ از حساب کاربر کسر شده باشد این مبلغ طی 72 ساعت پس از پرداخت ناموفق به حساب پرداخت کننده برگشت می گردد، در صورت عدم برگشت طی 72 ساعت پس از پرداخت می بایست اطلاعات دقیق پرداخت را ازطریق پشتیبانی برای بخش تراکنش های ناموفق ارسال تا بررسی و پیگیری های لازم انجام پذیرد.
شناسه های هدیه
60.3 کلیه اعتباراتی که در قالب هدیه به حساب کاربری کاربران سامانه واریز میگردد تنها وصف مجازی داشته و صرفاً به منظور بهره گیری از خدمات سامانه، قابل استفاده خواهد بود و امکان دریافت وجه معادل آن بصورت نقدی، وجود نخواهد داشت. گرین سند همواره مجاز خواهد بود تا حسب صلاح دید خود، نسبت به کسر یا حذف اینگونه اعتبارات از حساب کاربران اقدام نماید.
تبصره 1 – چنانچه شناسه های هدیه، بصورت غیرمجاز (به دلیل نقص فنی سامانه یا بهره گیری کاربر از روشهای هوش مصنوعی یا بهره گیری از هر روشی که عرفاً برای دور زدن سامانه بکار میرود) در اختیار کاربر قرار گرفته باشد، گرین سند میتواند این شناسه های اعتباری که در نتیجهی استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند. بدیهی است که با کاربر متخلف حسب صلاح دید گرین سند و قوانین و مقررات سامانه برخورد خواهد شد.
تبصره 2 – کاربران هیچگاه اجازه انتقال یا فروش شناسه های هدیه به سایر کاربران را نخواهند داشت.
تبصره 3 – کاربران هیچگاه مجاز به انتشار عمومی شناسه های هدیه نخواهند بود.
تغییر قوانین و مقررات سامانه
61.3 امکان بازنگری (اصلاح کلی یا جزیی) در قوانین و مقررات سامانه وجود دارد و نسخه ویرایش شده قوانین، از زمان درج در سامانه برای کلیه کاربران لازم الاجرا خواهد بود.
62.3 چنانچه تغییری در مجموعه قوانین و مقررات سامانه، رویهها و نحوه انجام خدمت توسط گرین سند ایجاد گردد، کلیه تغییرات در همین صفحه در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
63.3 در صورت تغییر در قوانین و مقررات سامانه، گرین سند 20 روز پیش از اعمال تغییرات، نسبت به اطلاع رسانی به کاربران (از طریق نمایش یک پیام هشدار در وب سایت برای مدت حداقل 7 روز کاری)، اقدام خواهد نمود.
64.3 کاربر وظیفه دارد تا پیش از هر بار استفاده از خدمات سامانه، نسبت به رویت مجدد مجموعه قوانین و مقررات سامانه اقدام کند.
65.3 استفاده مستمر کاربر از خدمات سامانه، به منزله مطالعه مداوم و پذیرش تغییرات جدید در مجموعه قوانین و مقررات سامانه است.
66.3 در صورت عدم موافقت کاربر با مجموعه قوانین و مقررات جدید سامانه، کاربر میتواند ضمن استفاده از حق فراموشی، بطور کامل از سامانه گرین سند خارج شود.
تبصره 1 – ادامه استفاده کاربران از خدمات سامانه به منزله پذیرش ضمنی قوانین و مقررات جدید سامانه تلقی خواهد شد.
ماده 4. توافقات فنی
1.4 هر گونه تلاش در جهت ایجاد اخلال یا تخریب در دادهها یا عملکرد سامانه، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
2.4 هر گونه فعالیت در راستای دسترسی غیرمجاز یا غیرقانونی به بخشهای مختلف سامانه و سرویسهای آن (اعم از اینکه با تدابیر امنیتی متناسب حفاظت شده باشند یا نه)، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
3.4 هرگونه تلاش در جهت استخراج سورس شناسه های (source code) سامانه گرین سند، از قبیل مهندسی معکوس (reverse engineering) یا دیکامپایل کردن (decompile) یا فعالیتهای مشابه، نقض حقوق مادی و معنوی سامانه و نقض قوانین و مقررات سایت تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
4.4 کاربران سامانه تنها مجاز به استفاده از رابط کاربری گرافیکی سامانه هستند. هر گونه فعالیت در راستای تحلیل ترافیک شبکه یا شنود و دسترسی به محتوای در حال انتقال ارتباطات رایانهای یا مخابراتی، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
5.4 هرگونه تلاش جهت بارگذاری محتوای غیرمتعارف (از قبیل آپلود شل، و غیره) یا ورود دادههای غیرمتعارف (Injection) یا تلاش برای دور زدن کپچاها و سامانههای تشخیص اسپم، تخطی از قوانین سامانه تلقی میگردد.
6.4 انجام هرگونه فعالیت خزشگری (Crawling) و ایندکسگذاری (Indexing) و یا سایر فعالیتهای مربوط به داده کاوی و تحلیل دادهها، تنها با اخذ مجوز کتبی از گرین سند امکان پذیر خواهد بود. در غیر این صورت فعالیتهای مزبور نقض قوانین و مقررات سامانه و نوعی دسترسی غیرمجاز تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
7.4 کاربر مجاز نیست با استفاده از روشهای mirroring یا framing یا روشهای دیگر نسخه ای دیگر از سرویس گرین سند را روی سرورهای دیگر ارائه کند.
8.4 تلاش جهت ورود یا بارگذاری هرگونه داده غیرمتعارف (اعم از اینکه منجر به بروز اخلال و تخریب در سامانه ها و دادهها بشود یا خیر)، نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی گردیده و با شخص متخلف برابر قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور برخورد خواهد شد.
9.4 مسئولیت مدیریت، امنیت و حفاظت از هر حساب کاربری تنها بر عهده شخص مالک حساب کاربری خواهد بود. فلذا در صورت واگذاری اطلاعات حساب کاربری به اشخاص، کلیه مسئولیتها همچنان برعهده مالک حساب کاربری خواهد بود.
10.4 بروز نقص فنی در خدمات و عملکرد سامانه (یا هک و نفوذ به سامانه) امری محتمل بوده و گرین سند می کوشد تا حد امکان و در اسرع وقت نسبت به ترمیم خطاها و مشکلات اقدام نماید، لیکن گرین سند در قبال ورود هرگونه خسارت به کاربران، مسئولیتی برعهده نخواهد داشت.
11.4 بروز وقفه در سرویس دهی گرین سند (به عللی از قبیل حملات سایبری یا تلاش برای بروزرسانی و ارتقاء سامانه) امری مرسوم است و گرین سند تعهدی برای ارائه دسترس پذیری صد درصد، بر عهده ندارد.
12.4 گرین سند هیچ گونه مسئولیتی درخصوص لینکهای مرده یا حذف شدن صفحات سایت از موتورهای جستجو بر عهده ندارد.
13.4 در صورت مشاهده ارسال اسپم (هرزنامه) از سوی کاربر، گرین سند نسبت به انسداد حساب کاربری متخلف اقدام خواهد نمود. حساب کاربر خاطی را مسدود می کند.
14.4 ارسال لینکهای پرداخت گرین سند به صورت اسپم، از مصادیق نقض قوانین و مقررات سامانه تلقی میگردد.
15.4 هرگونه سوءاستفاده از سرویس گرین سند و یا استفاده ماشینی از سرویس گرین سند، بدون هماهنگی قبلی و اخذ مجوز کتبی از شرکت، ممنوع بوده و در صورت مشاهده با کاربر خاطی برخورد قانونی خواهد شد.
16.4 پس از فعال سازی اکانت کاربری گرین سند هیچگونه مسئولیتی در قبال امنیت حساب کاربری و سوءاستفادههای احتمالی از حساب کاربر را بر عهده نخواهد داشت، و کاربر شخصاً موظف به حفاظت از کلمه عبور و آدرس پست الکترونیک خود میباشد.
17.4 کلیه کاربران موظف خواهند بود تا بصورت دورهای (حداقل هر یک ماه یکبار) نسبت به تغییر کلمه عبور خود اقدام نمایند.
ماده 5. سیاست حفظ حریم خصوصی
1.5 اطلاعات شخصی و مالی کاربران در سامانه، محرمانه بوده و (جز در موارد پیشبینی شده در مجموعه قوانین و مقررات سامانه) در اختیار اشخاص ثالث داده نخواهد شد.
2.5 گرین سند هیچ گاه از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه یا شبکههای اجتماعی نسبت به دریافت اطلاعات محرمانه کاربران اقدام نمینماید و تمام فرایندها از طریق بخش پشتیبانی پنل کاربری انجام خواهد شد.
3.5 هرگونه تغییر در خط مشی رازداری و سیاستهای حفظ حریم خصوصی کاربران، از طریق همین صفحه قابل مشاهده خواهد بود.
تبصره 1 – در صورت عدم موافقت کاربر با سیاستهای جدید حفظ حریم خصوصی، کاربر میتواند ضمن استفاده از حق فراموشی، بطور کامل از سامانه گرین سند خارج شود. ادامه استفاده کاربران از خدمات سامانه (اعم از اقدام به ورود به سامانه، ثبت سفارش، ارسال درخواست پشتیبانی، درج کامنت، بارگذاری هرگونه داده و محتوا، و غیره) به منزله پذیرش ضمنی قوانین و مقررات جدید سامانه تلقی خواهد شد.
جمع آوری اطلاعات
4.5 کلیه اطلاعات مربوط به خدمات مورد استفاده کاربران، توسط گرین سند ثبت و نگهداری میگردد. این اطلاعات شامل؛ اطلاعات حساب کاربری، لیست سفارشها و تراکنشها، سرویسهای مورد استفاده کاربر، نوع مرورگر و پلتفرم مورد استفاده کاربر، آیپی کاربر، اطلاعات کوکیها، صفحات مشاهده شده، آدرس پروتکل اینترنتی، ترافیک و دریافت مدخل ورودی به سایت، و مانند آنهاست.
5.5 گرین سند از اطلاعات جمع آوری شده در راستای برخی اهداف ذیل استفاده خواهد نمود؛
-شناسایی و احراز هویت کامل کاربر
– برای ارائه و فروش کالا یا خدمات رایگان یا غیررایگان به کاربران
– ارسال پیام و برقراری ارتباط با کاربر
– ارائه خدمات پشتیبانی
– رصد نیازمندیهای کاربر جهت ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر
– بهبود و گسترش و توسعه خدمات
– اطلاع رسانی درخصوص محصولات و خدمات و رویدادهای گرین سند
6.5 گرین سند میتواند بر روی سیستمهای کاربران، دادههایی را به عنوان کوکی ذخیره نموده و در مراجعات بعدی کاربر به سامانه، از آن استفاده نماید.
ماده 6. قوانین پشتیبانی
1.6 ارائه خدمات پشتیبانی، تنها پس از ثبت نام و ثبت سفارش در سامانه، امکان پذیر خواهد بود.
2.6 ارائه خدمات پشتیبانی، منوط به ارسال درخواست از سوی کاربر خواهد بود و گرین سند صرفاً به درخواستهایی که در قالب درخواست پشتیبانی در سامانه ثبت شده باشند، ترتیب اثر خواهد داد.
تبصره 1 – گرین سند هیچگونه تعهدی در قبال پاسخگوئی به درخواستهای واصله از طریق سایر روشهای ارتباطی (بجز درخواست پشتیبانی) برعهده نخواهد داشت.
تبصره 2 – در صورت بروز هرگونه اختلاف فیمابین گرین سند و کاربران، تنها پرسش و پاسخها به عنوان محل استناد نزد مرجع حل اختلاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
3.6 کاربر موظف خواهد بود تا پیش از طرح درخواست خود در قالب درخواست پشتیبانی، ابتدا با جستجو در مرکز راهنمایی و قوانین و مقررات سامانه، توضیحات ارائه شده را بطور کامل مطالعه نموده و سپس اقدام به طرح درخواست نماید. چنانچه سامانه پیشتر به سوال مزبور پاسخ داده باشد، به درخواست پشتیبانی ارسالی ترتیب اثر داده نخواهد شد.
4.6 بخش پشتیبانی سامانه گرین سند به صورت آنلاین عمل نموده و بررسی درخواستهای کاربران به ترتیب اولویت انجام خواهد شد.
تبصره 3 – زمان انتظار لازم برای ارائه پاسخ از سوی کارشناسان، تابع عوامل مختلفی از قبیل؛ امکانات فنی و منابع انسانی گرین سند، حجم درخواستهای کاربران و سایر عوامل، خواهد بود و گرین سند تعهدی در خصوص زمان پاسخگوئی به درخواست پشتیبانی کاربران بر عهده نخواهد داشت.
5.6 بخش پشتیبانی گرین سند به درخواستهای تکراری کاربران ترتیب اثر نخواهد داد.
6.6 پاسخ کارشناسان گرین سند در صفحه ارسال درخواست (پاسخ پشتیبانی) قابل مشاهده است.
7.6 پس از ارسال درخواست و دریافت پاسخ کارشناسان، چنانچه کاربر مایل به ارسال پاسخ مجدد باشد باید ضمن خودداری از ارسال درخواست پشتیبانی جدید، درخواست خود را ارائه نماید.ِ
8.6 کاربر موظف خواهد بود تا مشکل و نیاز خود را به صورت کامل و واضح مطرح نماید. در صورت طرح نادرست درخواست از سوی کاربر، رسیدگی به درخواستها با تاخیر مواجه خواهد شد.
9.6 در صورتی که درخواست کاربر در وضعیت "در حال بررسی" قرار داشته و یا به بخش خاصی ارجاع شده باشد، کاربر میباید تا زمان دریافت پاسخ، منتظر بماند و از هر اقدام دیگری خودداری نماید.
10.6 جهت پیگیری بهتر و بررسی سریعتر درخواستها، کاربر موظف خواهد بود تا یک عنوان مناسب برای درخواست خود انتخاب نموده و از طرح عنوانهای کلی (از قبیل؛ سوال، مشکل، کمک، سالم، و غیره) خودداری نماید.
11.6 درج هرگونه توهین و تهدید در بخش پشتیبانی، تعقیب کیفری شخص خاطی را در پی خواهد داشت.
12.6 گرین سند به درخواستهای نامعقول، تکراری، غیرمتعارف، غیرقانونی، و خلاف قوانین و مقررات سامانه، ترتیب اثر نخواد داد و وضعیت درخواست پشتیبانی در حالت "بسته شده" قرار خواهد گرفت.
13.6 درخواستهای کاربران عضو سامانه تنها از طریق درخواست پشتیبانی قابل پذیرش خواهد بود و به درخواستهای ارسالی از طریق ایمیل، تلفن، فکس، وغیره، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
14.6 چنانچه رسیدگی به درخواست کاربر، نیازمند ارسال پاسخ متقابل کاربر به سوال گرین سند باشد، کاربر موظف خواهد بود تا در اسرع وقت به سوال سامانه پاسخ دهد. عدم همکاری کاربر منجر به بروز تاخیر در رسیدگیهای گرین سند خواهد شد.
ماده 7. موارد تکمیلی
1.7 چنانچه بخشی از قوانین و مقررات، براساس رای مرجع رسیدگیکننده، فاقد اعتبار یا غیرقابل اجرا شناخته شود، صرفاً آن بخش از قوانین بلااثر شده، لیکن سایر مواد و مفاد همچنان معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.
2.7 تنها کانال ارتباطی رسمی جهت ارائه درخواستهای کاربران، سیستم پشتیبانی خواهد بود و گرین سند صرفاً به درخواستهایی که در قالب درخواست پشتیبانی در سامانه ثبت شده باشند، ترتیب اثر خواهد داد. گرین سند هیچگونه تعهدی در قبال پاسخگوئی به درخواستهای واصله از طریق سایر روشهای ارتباطی (بجز پشتیبانی) برعهده نخواهد داشت. در صورت بروز هرگونه اختلاف فیمابین گرین سند و کاربران، تنها پرسش و پاسخها به عنوان مستند لازم جهت تصمیم گیری نزد مرجع حل اختلاف محسوب خواهد شد.
ماده 8. فورس ماژور
1.8 هر گاه به علل فورس ماژور گرین سند نتواند تمام یا بخشی از تعهدات خود را ایفا نماید، عدم انجام تعهد به منزله نقض توافقات و قوانین و مقررات سامانه تلقی نخواهد شد.
2.8 تشخیص مصادیق فورس ماژور (بجز در مصادیق عرفی از قبیل سیل، زلزله، و غیره)، بر عهده مرجع داوری خواهد بود.
تبصره 1 – هر گونه ایجاد اخلال یا توقف در فعالیتهای گرین سند، چنانچه از سوی نهادهای قانونی کشور باشد، از مصادیق فورس ماژور تلقی میگردد.
تبصره 2 – ایجاد اخلال و تخریب در دادهها یا عملکرد سامانه از سوی اشخاص ثالث (از قبیل هک و نفوذ به سامانه توسط هکرها، بروز حملات سایبری)، از مصادیق فورس ماژور تلقی میگردد.
تبصره 3 – فیلترینگ سامانه از سوی نهادهای قانونی کشور (چنانچه فیلترینگ بدون اعلام تذکر قبلی از سوی کمیته تعیین مصادیق مجرمانه یا نهاد رسیدگیکننده اتفاق افتاده باشد)، از مصادیق فورس ماژور تلقی میگردد.
تبصره 4 – قطع دسترسی به سامانه یا ایجاد اخلال و تخریب در دادهها از سوی دیتاسنتر و شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی یا خدمات اینترنتی، از مصادیق فورس ماژور تلقی میگردد.
ماده 9. حل اختلاف
کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این توافق نامه و یا راجع به آن (از قبیل اختلاف درخصوص انعقاد، انحلال، اعتبار، فسخ، نقض تعهدات، تفسیر مواد یا نحوه اجرای مفاد، ارزش گذاریها و برآورد خسارات، و غیره) از طریق ارجاع امر به مرجع داوری، قابل حل و فصل خواهد بود. رای مرجع داوری، قطعی و لازم الاجرا است.
طرفین (کاربر و گرین سند) بدواً شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (مرکز داوری سازمان نصر کشور) را به عنوان داور مرضیالطرفین انتخاب نمودند. در صورت استنکاف از انجام داوری، موضوع از طریق مراجع قضائی شهرشاهرود قابل پیگیری خواهد بود.
تبصره 1 – چنانچه شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور پس از گذشت 3 ماه از تاریخ طرح رسمی دعوا نزد این مرجع، اقدام به صدور رای بدوی ننماید، حل اختلاف از طریق مراجع قضایی صالحه جمهوری اسلامی ایران در شهرشاهرود پیگیری خواهد شد.
تبصره 2 – رای مرجع حل اختلاف براساس قوانین و مقررات سامانه و قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.
تبصره 3 – پیش از طرح دعوا نزد مرجع داوری یا محاکم قضائی، کاربر موظف خواهد بود تا در صورت بروز هر گونه مشکل، ابتداً مشکلات و اعتراضات خود را از طریق سیستم پشتیبانی در سامانه ثبت نموده و شناسه پیگیری دریافت نماید. چنانچه ظرف مدت 14 روز کاری از زمان صدور شناسه پیگیری، سامانه گرین سند به شکایات و اعتراضات کاربر ترتیب اثر ندهد، کاربر میتواند جهت پیگیری بعدی به مرجع داوری مراجعه نماید.